بررسی مرگ شیرین یا اتانازی (Euthanasia) در قوانین کیفری ملی

ارسال شده توسط ادمین در 2 آذر 1393 ساعت 23:58:58

بررسی مرگ شیرین یا اتانازی (Euthanasia) در قوانین کیفری ملی

صول اخلاقی و قانونی می دانند از جمله کشور خود ما ایران که این نوع از مرگ ( قتل ) را برخلاف شرع و قانون و اخلاق می داند و به طور جدی با این مسئله برخورد می کند و آن را از نوع قتل عمد و مستحق قصاص می داند .

مرگ شیرین یا اتانازی از منظر دین ما اسلام اخلاقی نیست چون مرگ همه انسانها به دست خداوند است و اوست که مارا آفریده و همه چیز ما به دست اوست ، و این مسئله ( مرگ شرین یا اتانازی ) یک نوع دخالت در کار خداوند و تعدی از دستورات اوست .

در این پژوهش به حول و قوه الهی انشاء اله قصد داریم بررسی کنیم مسئله مرگ شیرین یا اتانازی ( قتل از روی ترحم ) را از دیدگاههای جوامع مختلف  به خصوص دین مبین اسلام و کشور عزیزمان ایران اسلامی  امید است که این پژوهش ناچیز کاری  باشد در جهت رضای خداوند متعال و مورد توجه استاد گرامی و بقیه دوستان عزیز .

نگارنده: لیلا محمدی
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد
رشته حقوق ( جزا و جرم شناسی )
دانشگاه قم
 

دریافت فایل بررسی مرگ شیرین یا اتانازی (Euthanasia) در قوانین کیفری ملی

حق گستر

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080